fredag 2. mai 2014

Jovisst, kan gutter leke med dukker!
















Da fireåringen og jeg var innom biblioteket, ville han
leke med bamsen sin og noen dukker han fant i en
lekekrok. Dukkene ble fint dandert med tepper og dyner
på gulvet. Bamsen fikk den beste plassen i sengen.























Jeg synes det er flott gutten min leker med dukker.
Hvorfor? Rollelek er god trening i sosialt samspill
og utvikling av empati.

Dukkekroken i barnehagen er også flittig brukt av
både jenter og gutter. De leker på tvers av kjønn
med både dukker og togbane.

Jeg anbefaler deg også å lese  innlegget hos Pias
verden: "Barneleker og kjønn".

Synes du det er ok at gutter leker med dukker og
jenter med togbane?

1 kommentar:

  1. Helt klart i mitt hode at begge kjønn leke med alle slags leker. Jeg er veldig opptatt av det. Tror det er viktig for barns utvikling å unngå de stereotype holdningene som mange foreldre dessverre fyrer opp under.
    Fint å se så greit han leker med dukkene og bamsen, og at han vil ta seg av dem og brette dyna over dem :)

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.